maandag 16 augustus 2010

Filter FT-897D

En het filter is binnen :). Zoals in mijn vorige post al aangegeven, heb ik gekozen om een HF SSB filter in mijn FT-897D te plaatsen i.p.v. een nieuwe HF set aan te schaffen. Ondertussen is het filter binnen en heb ik het in de set geplaatst. Hieronder staan een aantal fototjes welke illustreren hoe het inbouwen is vergaan. Werkelijk een makkie.



Het filter
Bovenaanzicht set

Het bovendeksel eraf

Plaats voor de filters
En het filter zit erin :)

Zoals op de laatste foto goed is te zien, is in de set plaats voor een tweetal filters. Aangezien ik (nog) geen CW beheers had het voor mij geen zin om ook het CW filter te plaatsen. Yaesu heeft een tweetal filters welke zonder problemen in de set geplaatst kunnen worden, namelijk een SSB filter (YF-122S) en voor CW (YF-122C). De filters zijn eigenlijk van Collins maar worden door Yeasu voorzien van een eigen stikkertje en nummertje.

Ik heb op dit moment nog niet veel tijd gehad om het filter echt aan de tand te kunnen voelen, maar de eerste kleine testjes waren positief. Verschillende stations konden veel beter uit de ruis gehaald worden, waardoor ze een stuk beter verstaanbaar werden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten