zaterdag 27 februari 2010

Nieuwe mobiele antenne

Na lang wikken en wegen heb ik besloten een nieuwe antenne voor op de auto aan te schaffen. Doordat meerdere zendamateurs tijdens meerdere QSO's vertelde dat een magneetvoet na lang gebruik toch krassen op de auto achter kan laten, heb ik gekozen voor een beugel. De beugel die ik besteld heb is een Diamond K550, welke op de roofrails van de auto vastgezet kan worden. Mijn huidige antenne (jwx raamantenne) heeft geen beugel nodig dus moest ik die ook aanschaffen. De antenne die ik gekozen heb is de Diamond NR-770HB. Dit is een dual bander voor zowel 2 meter als 70 cm. Voor 2 meter is het een halve golf en voor 70 cm 2 x een 5/8 golf.

De spullen zijn nog niet binnen, maar op het moment dat ze binnen komen zal ik een verslagje maken van de montage.

73,

Jeroen
PD0JSP


- Posted using BlogPress from my iPhone

Geen opmerkingen:

Een reactie posten