woensdag 10 maart 2010

Eerste ervaringen met de nieuwe mobiele antenne

Vandaag heb ik de eerste ervaringen op kunnen doen met de nieuwe antenne op de auto. In mijn korte tijd als zendamateur heb ik niet veel vergelijk wat ik aan kan dragen, behalve de JWX antenne die ik hiervoor in gebruik had. De eerste ervaringen zijn erg positief :). Zonder tegen de andere ameteurs te vertellen dat ik een nieuwe antenne had, kreeg ik direct complimenten over het signaal. Een stuk minder flutter en ruis dan voorheen.
Aangezien je een antenne uiteraard voor jezelf koopt, en niet voor een ander, gaat het erom of ik ook zelf verbetering merk met de antenne. Gelukkig is dit ook het geval. De repeaters die ik tijdens de dagelijke QSO's werk komen een stuk harder binnen, en kunnen van een grotere afstand gewerkt worden. Al met al kan ik zeggen dat de nieuwe antenne goed bevalt.

Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat mijn vorige antenne (JWX raamantenne) slecht is, maar het verschil is zeker merkbaar. Dit kan ook bijna niet anders, aangezien de nieuwe antenne ongeveer 30cm langer is dan de vorige.

Mocht iemand vragen over de antenne(s) hebben, dan hoor ik dat graag!


73,

Jeroen
PD0JSP

Geen opmerkingen:

Een reactie posten