dinsdag 16 maart 2010

Verslagje radiomarkt Rosmalen

Afgelopen zaterdag, 13 mei 2010, heb ik voor het eerst een bezoek gebracht aan een radiomarkt. De radiomarkt had voor mij twee doelen. De eerste was uiteraard het een keer meemaken van een radiomarkt, en het rondsnuffelen naar leuke spulletjes. Het andere doel was om een aantal zendamateurs in levende lijven te ontmoeten, welke ik dagelijks spreek tijdens mijn woon- werkverkeer.

Al met al was een een leuke ervaring om een keer mee te maken. Wat me vooral opviel was hoe groot de radiomarkt was. Het hele Autotron stond vol met kraampjes waar mensen hun spullen aanboden. Hier stonden zowel particulieren als commerciĆ«le aanbieders tussen, zodat een leuke mengelmoes ontstond. De spullen die aangeboden werden verschilde dan ook van heel oud tot splinternieuw. Veel kraampjes hadden lossen onderdelen voor de echte bouwfreaks :)

Om te laten zien hoe druk het was, staat hieronder een foto van rond het middag uur:


Zelf heb ik eigenlijk niet zoveel spullen gekocht, namelijk:
  • CT-62 cat kabel voor mijn FT-897D;
  • Losse externe speaker (2 euro ;));
  • Aantal krokodillenbek kabeltjes voor het nodige testwerk;
  • Een pet met mijn callsign erop (makkelijk voor de herkenning).



Rond het middag uur hadden we met een aantal (schat rond de 10) zendamateurs in het restaurant afgesproken om elkaar te ontmoeten. Iedereen was voorzien van een portofoon, en op de afgesproken frequentie hadden we elkaar al vroeg gevonden. Veel zendamateurs kende elkaar al, maar ook een heel aantal niet. Het is dan wel leuk dat je het gezicht achter de stem ziet, wat meestel niet klopt met het beeld wat je van een bepaald persoon had ;). Ook dit was een gezellig samen komen, en na ruim een uur wat gekletst te hebben is iedereen zijn eigen weg weer gegaan, wat er moest gekocht worden natuurlijk. 
Uiteraard bleef het contact op de frequentie regelmatig doorgaan.

73,

Jeroen
PD0JSP


Geen opmerkingen:

Een reactie posten